Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Dębicy
Data wytworzenia: | 2022-04-05 11:34:58 |
---|---|
Redaktor: | Podlasek Robert |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej a także ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia z pouczeniem o prawie do wniesienia ponaglenia.
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Dębicy i Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Dębicy przyjmują strony w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek od 8.00 do 15.00.
Rejestrowanie, organizowanie oraz nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków w urzędzie należy do zadań Zespołu Prawno-Administracyjny.
Skargi i wnioski oraz oryginalną dokumentację dotyczącą ich załatwienia przechowuje Zespół Prawno-Administracyjny.
Podstawa prawna: DZIAŁ VIII. - „Skargi i wnioski” - ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).